czwartek, 27 marca 2014

Liebster Award

Okej, więc zostałam nominowana do Liebster Award (w dalszym ciągu nie ogarniam, skąd to się wzięło, ale dobra xD) przez Unnecessary na DPM, za co serdecznie dziękuję (szczerze powiedziawszy, w związku z ostatnim szaleństwem na tym blogu, czuję się naprawdę zaskoczona)! Postanowiłam odpowiedzi i nominacje wstawić tutaj, jako że na starym blogu już nie działam. Tak czy siak – zadaję 11 pytań, które nie szczycą się jakimś szczególnym polotem, ale grunt, że cokolwiek udało mi się stworzyć, biorąc pod uwagę moje przyćpanie się średniowiecznymi romansami z „chędożeniem” i „muszę cię mieć, bo inaczej spłonę” w tle o.O
Edit: Dziękuję za kolejną nominację od Vergessen Engel i choć nie będę nominować drugi raz, bo po prostu nie mam już kogo, z przyjemnością odpowiem na pytania! :)

Co do kolejnych nominacji, będę musiała się ograniczyć z blogami, bo po prostu niczego nie czytam, więc poza moją Margo, wstawię blogi osób, które prawdopodobnie poważnie zdziwię xD

Zasady:
„Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę” Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.”


Pytania:
1.Wolisz pisać przy muzyce, czy w ciszy?
2. Dlaczego piszesz?
3. Uważasz siebie za Alien? Dlaczego tak/nie?
4. Jak zaczęłaś swoją przygodę z pisaniem?
5. Jaka tematyka książki najbardziej cię interesuje?
6. Jak bardzo twoi bohaterowie cię przypominają?
7. Sugerujesz się podpowiedziami czytelników w kwestii fabuły twojej historii?
8. Czy jesteś zadowolona z tego, co tworzysz, czy sądzisz, że mogłabyś coś zrobić lepiej? Dlaczego?
9. Masz jakieś hobby poza pisaniem? Jeśli tak - dlaczego tak cię to kręci?
10. Gdybyś mogła wybrać, wolałabyś być kompletnie zła czy kompletnie dobra? Dlaczego?
11. Co przeszkadza ci w czytaniu? Co sprawia, że odkładasz książkę/wyłączasz stronę bloga?

Odpowiedzi na pytania od Unnecessary:
1. Dlaczego piszesz?
To proste - kocham to. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić, że mogłabym tak po prostu rzucić pisanie i żyć bez tego. Pomysły na historie są ze mną cały czas, wciąż coś nowego przychodzi mi do głowy i myśl, że miałabym tego nie przelać na papier, jest absurdalna.
2. Jakie cechy (według ciebie) powinien mieć dobry twórca?
Cechy? Powinien być obiektywny i otwarty na wszystko. Zaściankowość sprawia, że człowiek zamyka się na wiele tematów. Uparty. Powinien dążyć do dalszego rozwijania się. Krytyczny wobec siebie. Ciekawy. Powinien posiadać zdolność empatii. Oczywiście pomijam kwestię tego, czym dla niego jest pisanie i na jakim poziomie to pisanie jest.
3. Co robisz gdy nie masz weny?
Co robię, żeby ją mieć z powrotem, czy co robię, gdy już jej kompletnie nie ma i zajmuję się czymś innym? Żeby ją mieć z powrotem - nie mam patentu. Moja wena robi sobie co chce, ostatnio zbyt wiele moja sytuacja ma do powiedzenia w tej sprawie. Nawet, gdy nie mogę się skupić, próbuję coś stworzyć, żeby się nauczyć pisać nawet wtedy, kiedy nie potrafię i kiedy wiem, że to nie jest to. A kiedy zajmuję się czymś innym, bo już nie mogę tego znieść - zazwyczaj zajmuję się sprzątaniem, bądź też ewentualnie kończę sfrustrowana przy pisaniu piosenek.
4. Jak widzisz swoją twórczość za 10 lat?
Widzę ją tak, że wtedy nie będę mogła spojrzeć na to, co piszę teraz. Aktualnie mam już awersję do tego, co pisałam dwa lata temu, więc nawet nie chcę myśleć, co będzie za dziesięć lat xD
5. Co cię inspiruje?
Wszystko. Absolutnie wszystko. Sny, to co ktoś zrobił, powiedział, to co obejrzałam, usłyszałam, wyczytałam, to co ja sama powiedziałam i ja zrobiłam. Wszystko.
6. Od ilu lat piszesz?
W tym roku będzie już dwanaście lat. Jezu, to ponad połowa mojego życia.
7. Skąd się wziął pomysł na twoją historię?
Nie wiem. Serio, próbuję sobie przypomnieć, skąd mi się to wzięło i nie mam pojęcia. Pewnie przyszło ot tak.
8. Czy uważasz, że należy publikować swoją twórczość w internecie? Dlaczego?
Dlaczego nie? Internet jest dla każdego, a dzięki temu można się sprawdzić na szerszej płaszczyźnie, dowiedzieć się, co ktoś zupełnie obcy sądzi o tym, co tworzysz.
9. Co chcesz przekazać przez swoją historię?
Tak naprawdę to nie nigdy się nad tym nie zastanawiałam i nie wiem, czy ja, jako autorka, mam coś do przekazania. Chcę po prostu dać coś, co można czytać, by się oderwać od rzeczywistości, a to, co ktoś w tym znajdzie, jest indywidualną sprawą każdego czytelnika.
10. Czy zostałaś kiedykolwiek skrytykowana za to, co/jak piszesz?
Tak. I to w sposób, który by mi nawet do głowy nie przyszedł.
11. Czy spotkałaś w życiu coś (książka, film) lub osobę, która zmieniła twój pogląd na świat?
Jasne. Moja matka i ojciec biologiczny. To idealne osoby do zmiany światopoglądu, szczególnie, kiedy to wymuszają xD

Odpowiedzi na pytania Vergessen Engel:
1. Skąd wzięłaś pomysł na tytuł swojego bloga?
Schronienie Bestii. Pomyślałam, że pasuje. Kaulitz nie grzeszy dobrocią, a jego często bardzo instynktowne zachowania przypominają mi zdziczałe zwierzę. I nie tylko ta twierdza jest jego schronieniem. Po prostu nic innego bardziej nie pasowało :)
2. Czy nie masz czasem tak, że brakuje Ci słów do opisania jakiejś sytuacji, a wtedy myślisz, że lepiej byłoby nakręcić film, zamiast pisać opowiadanie?
Czasami faktycznie tak mam. Gdyby udało mi się zawrzeć w słowach to, co mam w głowie... Byłoby nieźle. I tak już robię postępy, więc nie ma takiej tragedii!
3. Czy dzięki publikowaniu w Internecie, poznałaś kogoś, kto teraz jest dla Ciebie ważny?
Jasne, moją przyjaciółkę <3
4. Czy, jeśli bierzesz się za pisanie rozdziału, robić to od początku do końca, czy są inne rzeczy, które Ci w tym przeszkadzają?
Właściwie to zawsze mi coś przeszkadza. Nie jestem w stanie sobie przypomnieć, kiedy siedziałam i robiłam tylko to, co miałam do zrobienia. Ale idzie się do tego przyzwyczaić, czasami nawet dzięki przeszkadzaniu mam większe tempo przy pisaniu. Nie sądzę, żeby to było sensowne.
5. Czy, jeśli długo nic nie publikujesz, to masz wyrzuty sumienia wobec swoich czytelników, że ich zaniedbujesz?
Wyrzuty sumienia wobec czytelników i tak są niczym w porównaniu do frustracji, jaką przeżywam, gdy nic nie piszę. Ale nie robię tego bez powodu, więc mam nadzieję, że czytelnicy to rozumieją.
6. Czy pamiętasz swoją pierwszą historię, jaką napisałaś?
Pierwszą historię napisałam wraz z koleżanką i naprawdę nie chcę o niej myśleć, bo miałam wtedy jedenaście lat, więc można sobie wyobrazić, jak to wyglądało... xD Swoją całkowicie własną historię zaczęłam pisać w wieku czternastu/piętnastu lat i tak samo nie chcę o tym myśleć, bo i jeden i drugi projekt zakrawa o pomstę do nieba xD
7. Masz swojego ulubionego pisarza, który w jakiś sposób wpłynął na Twój styl pisania? Jeśli tak, to kto to taki?
Kiedyś moją ulubioną pisarką była Meg Cabot i chciałam umieć pisać tak lekko i przyjemnie jak ona. Dziś chyba jednak nie mam swojego ulubionego pisarza. Szczególnie, że ostatnio mało czytam, bo nie mogę niczego dla siebie znaleźć.
8. Czy jest ktoś, kto sprawdza Twoje opowiadanie, przed jego opublikowaniem, prócz Ciebie samej?
Nie, wszystko robię sama.
9. Dlaczego zdecydowałaś się pisać FFTH?
Bo jak zaczęłam pisać FFTH miałam czternaście lat, a wtedy pewnie wszystkie fanki o nich pisały i w internecie pewnie było tego więcej, niż teraz FF o 1D? A tak poważnie to nawet nie wiem. Tak wyszło.
10. Czy swoją przyszłość wiążesz z wydaniem jakiejś swojej historii w postaci książki?
Chciałabym. Ale nie sądzę, żebym była wystarczająco dobra.

11. Nigdy nie żałowałaś tego, że zaczęłaś publikować w Internecie swoje opowiadanie?
Miałam taki moment. Ale na szczęście minął.

Nominowane blogi:

Dziękuję za uwagę, jakby co, pojawiła się dwunastka!

1 komentarz:

  1. Besztać nie będę, ale w Liebstera się nie bawię. ;) Mimo wszystko - dziękuję za nominację.

    OdpowiedzUsuń